Perşembe, Nisan 26, 2007

TED Afyon Koleji'nde İlkogretim Ogrencileri İle Biraraya Geldik

25 Nisan 2007 günü Internet Haftasi etkinlikleri nedeni ile Microsoft Türkiye adına Afyon'a TED Afyon Koleji'ne giderek "Internet ve Etkin Kullanimi" konulu bir sunum yaptim. Sunumun başlarında biraz heyecanlıydım çünkü ilk defa yaş ortalaması açısından bu kadar küçük bir kitleye sesleniyordum ve seviyeyi de bu düzeyde tutmak zorundaydım. Sunumdan önce en büyük korkum katılımcıların ilgilerinin dağılmasıydı ama korktuğum olmadı elbette ilgileri zaman zaman dağıldı ama bir şekilde toplamayı başarabildim.

Sunumdan önce ne yapsam ne yapsam diye düşünürken aklıma Mehmet Nuri Çankaya'nın sunumlarında kullandığı bir olay aklıma geldi. Nuri Çankaya'nın bir sunumunda, içindeki ürünleri ve bu ürünlerin miktarlarını bilen ve ürün belirtilen miktardan daha az seviyeye geldiğinde bu üründen otomatik olarak sipariş veren bir dolaptan bahsettiğini hatırladım ve katılımcıların ilgilerini çekmek için bende bu dolabı kullanmaya karar verdim. Sonuç tam istediğim gibi oldu ve dolabı kullanarak Web servislerini dahi anlatabildim.

Çok fazla teknik detaya girip katılımcıları sıkmamak için sunumu daha kısa tutarak soru cevap bölümüne daha fazla zaman ayrıyıp ilköğretim öğrencileri ile sohbet etmeyi uygun gördüm. Oldukça güzel sorularla karşılaştım ama soruların büyük bir bölümü akıllı dolap üzerineydi. Bu soruların bir kaçı şöyleydi:
  • Dolap örneğini verirken dolabın otomatik olarak kola siparişi verdiğinden bahsetmiştim. Öğrencilerden biri "Dolap bizim sağlığımızı düşünmüyor mu? Niye kola siparişi veriyor?" şeklinde bi soru sordu...
  • Bir diğeri "Dolap her şeyi yapacaksa biz ne yapacağız?" şeklinde bir tepki gösterdi..
  • Dolap ödevlerimizi de yapacak mı?
  • Dolap parayı nasıl ödüyor?
  • Dolap bizim ne yapacağımıza niye karar veriyor? İleride ya bizi ele geçirse?

Dolap konusunda yaş grubuna göre yukarıdakiler kadar ilginç olmayan teknik sorularda geldi ama yukarıdaki sorular süperdi.

TED Koleji öğrencilerinin teknoloji ile arası oldukça iyiydi. Windows Vista ve Office 2007 kullananların sayısı oldukça iyiydi. Bazıları Windows Vista'nın özelliklerinin pek çoğunu biliyordu. Windows Vista'dan konuşurken, artık Vista ile ailelerin çocuklarını daha kolay bir şekilde denetleyebileceğinden bahsederken salondaki tüm öğrenciler bu durumdan memnun olmadı ama bu durumun onların iyiliği için olduğuna onları razı edebildim. Hemen hemen hepsi birer Internet kullanıcısıydı, mail adresi olmayanların sayısı 5-10 civarındaydı ama tahminen onlarında şu anda birer tane mail adresleri olmuştur.

Bu seminer benim için bir ilkti. İlk defa bu kadar genç bir kitleyle buluşuyordum ama oldukça memnun oldum, zaman zaman dünyaya onların gözünden bakma fırsatımda oldu. İlköğretim öğrencilerinin teknoloji ile bu kadar ilgileniyor olması beni oldukça mutlu etti. Bu seminerin düzenlemesi için katkılarından ötürü TED Afyon Koleji Bilgisayar Öğretmeni Mehtap Çolak'a ve Microsoft Türkiye'ye teşekkür ediyorum...

Hiç yorum yok: