Pazartesi, Ekim 31, 2011

Eskişehir Gökkuşağı Cafe

Geçtiğimiz haftasonu Eskişehir'de gittiğim bir Cafe'deki izlenimlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Eskişehir Tepebaşı Belediyesi tarafından hizmete açılan Gökkuşağı Cafe'nin çalışanları genellikle görmeye alışık olduğumuz çalışanlardan biraz daha farklılar. Gökkuşağı Cafe'nin garsonları zihinsel engelli bireylerden oluşuyor. Kurumun işletmecisi ve yemekleri yapan kişiler dışındaki diğer çalışanların tamamı zihinsel engelli bireyler.
Cafe'ye ilk gittiğinizde bir garson elinde bir tane menü, adisyon ve kalemle yanınıza geliyor. Seçimi adisyona kendiniz işaretleyip garsona iletiyorsunuz ve ardından yemekleriniz size servis ediliyor. Bir itirafta bulunmam gerekirse sparişlerimiz masaya gelirken bir kazaya uğrayacağıp üzerime döküleceğinden korktum ama daha sonra gözlemlerim beni yanılttı ve bu şekilde düşündüğüm için kendimden utandım. Garsonlar işlerini neredeyse mükemmel şekilde gerçekleştiriyorlar ve problemsiz bir şekilde işlerini yapıyorlar. Diğer yerlerde görmeye alışık olduğumuz garsonlar gibi hepsi tek tip giyinip, aynı şekilde servis yapmaya özen gösteriyorlar tek fark konuşmakta biraz zorlanıyorlar ama aralarında gayet güzel muhabbet edenleri de var.
Eğer bir gün yolunuz Eskişehir'e düşerse Gökkuşağı Cafe'ye uğramadan geçmeyin derim. Özellikle öğle yemeği vaktinde gidip yemek yerseniz pişman olmayacağınıza da eminim. Yemeklerin tamamı doğal ve oldukça lezzetli, özellikle mantısını denemenizi şiddetle öneririm.
Engelli bireylere iş imkanı sağlayan ve topluma kazandırılması yolunda çok önemli bir adım adan Eskişehir Tepebaşı Belediyesi'ne bu girişiminden dolayı teşekkür ederim. Vatandaş olarak biz de bunun gibi projelere destek verirsek Türkiye'deki yaşam standartlarını arttıracağımızı düşünüyorum.

Hiç yorum yok: