Çarşamba, Nisan 18, 2007

Bilgisayar Mühendisliği Öğrencileri Kongresi İzlenimleri - 1

Türkiye'de ve dünyada son zamanların en gözde mesleklerinden biri olan Bilgisayar Mühendisliği bölümünün öğrencileri üçüncü Bilgisayar Mühendisliği Öğrencileri Kongresi kapsamında 12 - 15 Nisan 2007 tarihlerinde Eskişehir Osmangazi Üniversitesinde bir araya geldi. Türkiye'nin dört bir yanındaki 40 üniversiteden gelen 180 bilgisayar mühendisliği öğrencisini Eskişehir'de buluşturan etkinlik üç gün boyunca yoğun bir içerik ve gündem ile devam etti.

Kongreye Pamukkale Üniversitesi olarak ilk defa bu sene katilabildik, geçtiğimiz yıllarda davet edilmemize rağmen zaman problemi nedeniyle kongrede yer alamamıştık. Geçtiğimiz yıllarda bu kongreye katılmadığım için oldukça üzüldüm ve pişman oldum ama ne yazık ki bu yıl ilk ve son defa öğrenci olarak bu kongrede yer alabildim, gelecek yıllarda da sektörden bir kişi olarak bu kongreye devamlı katılmayı düşünüyorum.

Eskişehir'e daha önce hiç gitmemiştim ve bu kongre nedeni ile ilk defa Eskişehir'e gidecektim. Organizasyon komitesi de ilk defa Eskişehir'e gelenlerin olabileceğini düşünmüşler ve her katılımcıyı Eskişehir'de karşılamaya çalışıyorlardı beni de Eskişehir otogarında karşıladılar ve üç gün boyunca konaklayacak olduğumuz Eskişehir Öğretmen Evi'ne götürdüler. Eskişehir Öğretmen Evi tahmin ettiğimden oldukça iyi çıktı, üç yıldızlı bir otel konforundaydı ama ne yazık ki Internet bağlantısında problem vardı ve üç gün boyunca da devam etti :( .

Kongre'nin tarihi oldukça güzel bir zamana denk gelmişti. Eskişehir'e ulaştığımız gün Anadolu Üniversitesi'nde Microsoft'un Windows Vista ve Office 2007 ürünlerinin lansmanı vardı tabi ki ben de Öğretmen Evi'ne yerleştikten sonra hemen Anadolu Üniversitesi'ne geçtim. Lansman her zamanki gibi süperdi çok fazla bahsetmeye gerek yok ama Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü'nden biraz bahsetmek istiyorum. Kampüs oldukça düzenli ve güzeldi, çok büyük olmamakla birlikte bizim kampüsümüze oranla baya büyüktü. Anadolu Üniversitesi'nde gözüme çarpan bir nokta da güvenliğe oldukça önem veriyorlar, genellikle kampüs içerisine taksileri almıyorlarmış, şans eseri beni aldılar ama gene de kimliğimi girişte görevlilere bırakmak zorunda kaldım.

Bilmök Öğretmen Evi'nde tüm katılımcıların bir araya getirildiği bir akşam yemeği ile 12 Nisan'da başladı. Organizasyon komitesi katılımcıların birbirleri ile tanışmaları için oldukça çaba harcadı ve küçük oyunlarla katılımcıların birbirleri ile tanışmaları sağlandı. İlk gün yol yorgunluğu ve bir kaç yere gitmem açısından benim için oldukça yorucu geçti ve bana göre erken bir saatte uyuyakaldım.

İkinci gün sunumlarla devam etti. Sonuç bildirisi yayınlandığı için sunum detaylarını burada anlatmayacağım. Bilmök sonuç bildirisine http://www.bilmok.org.tr/ adresinden erişebilirsiniz. İlk günün akşamında Meşhur Çiğ Börek ile tanıştık, güzel bir yiyecek ama biraz ağır olduğunu da buradan belirtmek isterim. İkinci günün akşamında tüm katılımcılar eğlence yerlerine götürüldü. Burada organizasyon komitesinin bir özelliği dikkatimi çekti. Bize bir kaç eğlence yeri gösterdiler ve arasında seçim yapmamazı istediler hatta isteyenler istediği yerlere gitti ve yanlarında da organizasyon komitesinden arkadaşlar onlara eşlik etti. Akşam eğlence yerlerinden çıkışta da organizasyon komitesi geç saatler olmasına rağmen öğretmen evine ulaşım konusunda bizlere yardımcı oldular buradan hepsine bir kez daha teşekkür ediyorum...

Hiç yorum yok: